Üzembe helyezési kód igénylése a NAV-tól
Az erre rendszeresített nyomtatványon (PTGREG) keresztül a következő vásárlói adatok megjelölésével be kell jelenteni személyesen vagy ügyfélkapun keresztül (könyvelő is megteheti) a pénztárgép vásárlási szándékát:
- név
- adószámát
- székhelyét
- pénztárgép üzemeltetési helyét
- üzemeltetési helye szerinti üzlet nevét (ha van ilyen)
A bejelentést követően a NAV – elektronikus bejelentés esetén 5 napon belül, postai bejelentés esetén 8 napon belül – megküldi az üzembe helyezési kódot.
Csak ennek a kódnak a birtokában kezdheti meg pénztárgépe beszerzését!
Kitől szerezheti be a pénztárgépet?
FONTOS! Csak olyan helyről vásároljon pénztárgépet, ahol a kereskedő cég vagy vállalkozó szerepel a NAV által kiadott listában, továbbá az üzembehelyezést (megsemélyesítést) és a gép kezdeti programozását a cég NAV által kiállított igazolvánnyal és plombanyomóval rendelkező műszerésze végzi.
Milyen iratok szükségesek a pénztárgép megrendeléséhez?
Társaságok esetén:
- NAV üzembe helyezési kód
- Cégkivonat
- Közjegyző által hitelesített aláírási címpéldány, vagy az azzal egyenértékű ügyvéd által ellenjegyzett aláírás-minta (amennyiben nem az aláírásra jogosult vásárol, akkor az aláírási címpéldány mellé az aláírási címpéldányon szereplő személy által adott meghatalmazás is szükséges, hogy a szerződéskötő a cég nevében aláírhat.)
- A szervezet nevében eljáró személy okmányai (személyi igazolvány, lakcímkártya, adókártya)
- Amennyiben nem az aláírásra jogosult az ügyintéző kérjük meghatalmazás kitöltését
- Meghatalmazás: Kérje üzletünkben a megfelelő formanyomtatványt.
Egyéni vállalkozás esetén:
- NAV üzembe helyezési kód
- Vállalkozói igazolvány, vagy vállalkozói regisztrációs lap
- A vállalkozó nevében eljáró személy okmányai (személyi igazolvány, lakcímkártya, adókártya)
- Amennyiben nem a vállalkozó az ügyintéző, kérjük meghatalmazás kitöltését
- Meghatalmazás: Kérje üzletünkben a megfelelő formanyomtatványt.
A pénztárgép megrendelése
A készleten lévő pénztárgépet a megrendelést követő munkanapon átveheti!
Mobil adatkapcsolatra vonatkozó szolgáltatási szerződés megkötése
A pénztárgépben működő SIM chipre, azaz mobil adatkapcsolatra vonatkozóan, a vásárlással egyidejűleg szolgáltatási szerződés megkötése szükséges. Ennek a szolgáltatási szerződésnek fix havidíja – rendeletben rögzített maximált hatósági ára – van.